Behandel je blogs als jouw Valentijn
Valentijnsdag staat bekend als een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen of kaarten. Waar het vooral om gaat is dat je een geliefd persoon, jouw Valentijn, extra aandacht geeft. Maar waarom zou je niet datzelfde doen voor je eigen (toekomstige) klanten? Behandel daarom je blogs als jouw Valentijn; je lezer zal je dankbaar zijn.
Populariteit
De populariteit van Valentijnsdag is de laatste jaren erg gegroeid. Dit komt vooral omdat bedrijven zagen dat ze er veel winst uit konden halen. En dat geldt dus ook voor jou als zelfstandig professional. En je blog is een fantastisch middel om aan die populariteit te werken. Door consequent met je blogs om te gaan, bouw je op den duur een geweldige vertrouwensband op met je lezers.
Aandacht voor je blogs is aandacht voor je klant
Aandacht voor je blog
Of je staat in de beginfase van jouw blogavontuur of je bent al enige tijd voortvarend aan de slag met je blogs. In beide gevallen is het belangrijk je eigen blogstrategie te bepalen én te handhaven. Zo’n plan de campagne maak je door jezelf de volgende vijf vragen te stellen:
- Wat zijn je blogonderwerpen? Noteer ze in een blogplanner
- Waar liggen jouw (potentiële) klanten wakker van?
- Welke oplossingen heb jij te bieden?
- Wat is je blogfrequentie?
- Welke socialmedia-kanalen ga je inzetten om je blogs delen?
Simpel
Als je je blogstrategie eenmaal helder hebt – en je dit serieus neemt – hoef je het alleen nog maar uit te voeren. Zo simpel is het. Ik hoor je denken: “Ja, ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, Helma”. En dat klopt, deels. Ik snap dat het in het begin overweldigend kan lijken, maar neem van mij aan dat het bloggen je gaandeweg steeds makkelijker afgaat.
Je blog is het HART van je bedrijf
Bloggen is ‘slechts’ een onderdeel van je gehele online marketing maar het is wel een belangrijke eerste stap. Je blog is het hart van je bedrijf. Door consequent je waardevolle kennis te delen gaan jouw potentiële klanten je meer zien, meer waarderen en weten ze je uiteindelijk te vinden.
Geduld is een schone zaak
Laat je vooral niet afschrikken door het gegeven dat het langer kan duren dan jij zou wensen. Een vertrouwensband opbouwen kost nu eenmaal tijd. Aan jou de uitdaging om je ingeslagen blogweg te blijven volgen.
Aandacht is het toverwoord
Wie is jouw Valentijn?
Behalve een aardigheidje of attentie voor je geliefde moet je vooral je klant niet uit het oog verliezen. Juist zo’n actualiteit is een goed idee om op een originele manier bij je lezer onder de aandacht te komen. Ik zeg, doen! Om weer eens aan te haken bij een actualiteit heb ik dit onderwerp – Valentijndsdag – gebruikt om je over te halen juist AANDACHT aan je blogs te schenken en daardoor ook aan je lezer/klant.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!